فیتنس مدلینگ چیست؟

برای رسیدن به فیتنس ترکیب تمرینات قدرتی، هوازی و کششی لازمه و البته داشتن یه سبک زندگی سالم و در کنار تغذیه اصولی سایت fitnessnow و حرفهای. کراس فیتنس ورزش یا مجموعه تمریناتیست که تمام اندامها را درگیر میکند و یک ورزش برای کل بدن محسوب میشود. او افزود: این مسابقات در مجموعه دوازده هزار نفری آزادی بدون حضور تماشاچی و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی انجام شد. ورزش جامپینگ فیتنس را می توان نوعی تمرین تناسب اندام پویا تعریف نمود که مجموعه ای از حرکات ریتمیک و پرهیجان را در خود جای داده که حرکات تمرینی آن به وسیله ترامپولین انجام می شود. من هر روز این سوال ها را می شنوم: برای کاهش وزن و چربی سوزی ، فیتنس یا بدنسازی ؟ با این حال، وِی به طور خاصی برای افزایش تولید پروتیینهای جدید در عضلات بدن مفید است. این نوع مکمل بدنسازی شامل انواع مواد معدنی، کربوهیدارت، چربی و آب است و درواقع دیرتر هم در بدن هضم می شود، به همین علت می تواند به عنوان یک وعده غذایی جایگزین مناسبی باشد. با تمام این تعاریف و اختلاف نظرها، معمولا تعریفی که کشور ما از یک هیکل فیتنس می شود این است که چربی ها به حداقل برسند و عضلات در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشند.

برای افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند، پروتئین بدنسازی افزایش وزن میتواند روش مناسبی باشد. عموما پزشکی که به آن مراجعه میکنید به شما محل مطمئن و مناسبی جهت تهیه پودر بدنسازی معرفی می کند. زمانی که عضله ای را تمرین می دهند، مهم این است که زمان مناسب برای بازسازی عضله در اختیارش بگذارید. در سطح حرفه ای باید هفته ای ۵ روز تمرین کرده و به مدت ۱۲ هفته آن را تکرار کنید. سطح متوسط: این سطح نیازمند آمادگی جسمانی می باشد که در سطح مبتدی آن را به دست آورده اید. با استفاده از یک برنامه غذایی سالم و متعادل این مقادیر به راحتی تامین می شوند. معمولاً مصرف مکمل در این رشته نسبت به بدنسازا خیلی کمتره و دوپینگ و دارو جایگاه خاصی نداره. این مسابقات که تنها با فیگور گرفتن روی استیج (صحنه نمایش) انجام میپذیرد در سطح آماتور به دسته مسابقات بادیبیلدینگ و بادیکلاسیک تقسیم میشوند که تفاوتشان در محاسبه قد و وزن در بادیکلاسیک و دستهبندی بر اساس قامت در این رشته میباشد درصورتی که در بادیبیلدینگ قامت تفاوتی ایجاد نمیکند و تنها براساس وزن تقسیمبندی برای رقابت صورت میگیرد.

ازمهمترین ویژگی هاى فیوژن فیتنس، موزیکال بودن و شاد بودن تمرینهاست؛ ترکیب زیبایی از تمریناتی که باعث فرم گرفتن و رسیدن به آمادگی جسمانی و تناسب اندام مطلوب میشود. در این برنامه تمرینی سعی شده است تمام اندام های بدن افراد مبتدی به خوبی تمرین داده شوند و با کم ترین زمان به نتیجه مطلوب برسند. در صورتی که مشغلههای زیادی دارید، باید از بچهها مراقبت کنید، از باشگاه خوشتان نمیآید یا به هر دلیلی نمیتوانید به باشگاه بروید، با برنامه تمرین در خانه هم میتوانید به تناسباندام برسید. پشتسر هم تمرین نکنید. بهتر است تمرین را ملایمتر شروع کنید. سطح مبتدی: این سطح از یک برنامه تمرینی مناسب برای شروع فیتنس تشکیل شده است.

ما در این مقاله از پی جو میخواهیم به شما در انتخاب باشگاه بدنسازی میرداماد مشاوره دهیم تا بهترین و با کیفیت ترین باشگاه بدنسازی را انتخاب نموده و ورزش را شروع کنید. این دو رشته شبیه به هم هستند اما در عین حال تفاوتهای بزرگی با هم دارند. براي هر كيلو وزن بدن دارند . هر دو نوع پروتیین فوق بسیار باکیفیت بوده زیرا حاوی تمامی اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن هستند. آمینو اسیدهای شاخه دار 3 مورد از 9 اسید آمینه ضروری هستند. پروتئین حیوانی یک پروتئین کامل به حساب می رود زیرا حاوی تمامی آمینو اسیدهای ضروری برای بدن است. فیتنس کاران بیشتر از رژیم های غذایی سالم استفاده می کنند تا مکمل ها. درست است که کاملا از بین نمیروند اما اگر ورزش منظم و مستمر داشته باشید و رژیم غذائی صحیحتان را رعایت کنید، تا میزان زیادی از حجم سلولیتها کم خواهد شد و یا اینکه آنها کمتر نمایان میشوند. شکل صورت افراد بهطور طبیعی با گذشت زمان تغییر میکند، چون افزایش سن به از دست دادن چربی یا تون عضلانی اطراف صورت منجر میشود. امروزه این ورزش در جهان به صورت علمی و آکادمیک در باشگاه های مخصوص این ورزش به علاقمندان ورزش های پر هیجان آمورزش داده می شود.

این ورزش بیش از ۴۰۰ عضله بدن را درگیر می کند در صورتی که بسیاری از ورزش های سنگین قدرتی و استقامتی فاقد این قابلیت هستند. مطالعات نشان میدهد که فشار بیش از اندازه به بدن و نداشتن روزهای استراحت، از تاثیر تمرین میکاهد. توجه کنید، اگر میتوانید وزنهای بیشتر از مقدار ذکر شده را بلند کنید، پس وزنهها برای اهداف شما به اندازه کافی مناسب و سنگین نیستند. بانوان نیز برای انجام تمرینات کراس فیت آزادی عمل دارند، به شرطی که تمرینات صحیح انجام بگیرند. تا به اینجا شما را با فیتنس و کلیت آن آشنا کردیم. پس از یک ماه و نیم سعی کنید مربی دیگری بگیرید تا درستی برنامهی ورزشی شما را ارزیابی کند و راهنمایتان باشد.پس از آن دیگر به کمک نیاز ندارید و میتوانید خود ساخته عمل کنید. برترین مربیان در حوزههای مختلف ورزشی پس از ثبت نام و بررسی صلاحیت به عنوان مربی معرفی میشوند. شرکت کنندگان را به چالش میکشد و هر فردی که این توانایی را دارد میتواند وارد مسابقات شود و محدودیت خاصی وجود ندارد. وقتی ماهیچه ها مقادیر بالاتری کارنوزین داشته باشند, دارای قدرت و استقامت بیشتری هستند؛ زیرا, به نظر میرسد کارنوزین قادر است توانایی فیبرهای عضلانی را در انقباض, بدون خستگی و به مدت طولانی تری, افزایش دهد.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ( CDC ) ، آمادگی جسمانی توانایی انجام کارهای روزانه با نشاط و هشیاری، بدون خستگی و با انرژی کافی برای لذت بردن تعریف میشه. انتخاب پروتئین در برنامه غذایی حجم دهنده باید عمدتاً از پروتئینهای حیوانی بدون چربی مانند: مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، ماهی، تخممرغ و لبنیات باشد. پروتئینهای دیرهضم و چربیهای سالم بهترین گزینه برای شما ست. علاوه بر داشتن کربوهیدراتهای کمتر، وی ایزوله لاکتوز کمتری هم دارد و میتواند برای افرادی که تحمل لاکتوز را ندارند گزینه بهتری باشد. هر ورزشی مزایای خود را برای رسیدن به تندرستی و تناسب اندام دارد. فیتنس مدلها چندان به داشتن عضلات بزرگ و حجیم فکر نمیکنند بلکه زیبایی اندام و داشتن تناسب مقابل لنز دوربینها و در رقابت بین بقیه برایشان مهم است. در برخی از این آژانسها سطح آموزش به حدی بالاست که مدلها میتوانند حتی با سوپرمدلها در خارج از کشور به رقابت بپردازند. در غیر این صورت شاهد افزایش التهاب در بدن، کاهش سطح تستوسترون و افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای مزمن خواهید بود. وقتی یک تمرین ورزشی از طریق اپلیکیشن فیتنس پلاس روی یکی از دستگاههای اپلی راه اندازی می شود، به صورت خودکار اپلیکیشن Workout اپل واچ نیز فعال میشود و آمار لحظهای تمرینات خود را میتوانید روی صفحه دیوایس مشاهده کنید.

● اگر به ورزش های گروهی علاقه دارید و از تنها تمرین کردن لذت نمی برید، کلاس های گروهی فیتنس می تواند برای شما نشاط آور و هیجان انگیز باشد. وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام از آمادگی کامل ایران برای برگزاری رقابتهای مختلف پرورش اندام و بدنسازی خبر داد. هیچگاه تا هنگامی که به مهارت کامل در انجام حرکات تمرینی این ورزش دست نیافته اید از اجرای حرکات نمایشی مانند پشتک زدن پرهیز کنید. به این مکمل که به طور کامل فیلترینگ شده است، مکمل بدنسازی پروتئین وی ایزوله می گویند. در این سطح حرکات مقداری دشوار تر می شوند، اما آنقدر سخت نیستند که نتوانید آن ها را انجام دهید. در چند تحقیق و آزمایش به عمل آمده در خصوص پروتئین وی معلوم شده که این پروتئین یک پروتئین مستعد برای کاهش سرطان، مبارزه با HIV، افزایش قدرت ایمنی بدن، کاهش استرس و پایین آورنده کلسترول، افزایش سطح سرتونین در داخل مغز، ارتقا عملکرد کبد، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی بدن است. چون برای قهرمانان با عضلههای بزرگ و سنگین مشکل سایز و تنوع در انتخاب لباس هست. همواره به طور انفرادی از وسایل جامپینگ فیتنس (ترامپولین) استفاده کنید و از تمرین به صورت گروهی بر روی این وسیله جدأ خودداری نمائید چون اکثر اتفاقات و حوادث این ورزش در اثر برخورد افراد با یکدیگر بروز می کند.

شما در برنامه بدنسازی فیتنس مبتدی آماده می شوید تا به سطوح بالاتر بروید. با توجه به قیمت گلوتامین، این مکمل را هم میتوانید در کنار BCCA از این مکمل هم استفاده کنید. وقتی شما دست به اجاره باشگاه بدنسازی تهرانی می زنید که دارای امکانات جانبی می باشد در کنار ورزش کردن تان می توانید نهایت لذت را هم ببرید. اصل سوم: عضلات خارج از باشگاه رشد می کنند..! نگهداری سطح هورمون, تمرین شدید ورزشی می تواند سطح تستوسترون و فاکتور رشد IGF-1 را به شدت کاهش دهد. مصرف مکمل افزایش حجم نیتریک اکسید, نهایتا منجر به ایجاد انرژی بیشتر, بهبود عملکرد پمپ ماهیچه ای و رشد و بازسازی بهتر ماهیچه بعد از تمرین می شود. در نتیجه بدن برای تولید انرژی چربی ها را می سوزاند و همین امر به کاهش وزن کمک می کند. آماده کردن پودر پروتئین برای مصرف کردن : بهترین راه برای درست کردن پودر پروتئین استفاده از مخلوط کن است .

بهترین راه برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز شما، خوردن طیف گسترده ای از غذاهای سرشار از پروتئین است که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، در دستورالعمل های رژیم غذایی بیان شده است. همانطور که گفتیم، این برنامه تمرینی از سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه ای تشکیل شده است. در این سطح باید ۴ روز در هفته و به مدت ۸ هفته تمرین کنید. در واقع این عبارت به یک اندام متناسب و ایدهآل که از نظر سبک زندگی و تغذیه در سطح عالی هست اشاره میکنه. به گزارش برنا؛ جمشید تقی زاده در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره رقابت های پرورش اندام قهرمانی کشور در کیش،با اشاره به اهمیت این رقابت ها گفت: مسابقات قهرمانی کشور با حضور 518 ورزشکار در سه رشته در حال برگزاری است. قدرت بدنی او در این رشتهها به حدی بود که همکلاسیها و هم رشتههای او توان رقابت با او را نداشتند و در ضمن دوستان دوچرخه سوارش نیز نمیتوانستند در ورزش ژیمناستیک به پای او برسند، چراکه گلاسمن در هر زمینهای قویترین بود.

بله واقعاً هم فیتنس شدن تو خونه خیلی دور از تصور نیست. این افراد مکمل پروتئین را یک ساعت پس از بیدار شدن ، 2 ساعت قبل از خواب و هر 3 ساعت مابین وعدههای صبح و شب مصرف میکردند. قطعا تا به حال کلماتی چون مدلینگ یا مدل شدن را در صنعت مد و تبلیغات شنیدهاید. همانطور که میدانید همه چنین صبر و استقامتی ندارند تا از راه درست و صحیح به اندام ایدهآلشان برسند؛ به همین سبب به داروها، مکملها و روشهای فوری برای چربیسوزی یا عضلهسازی پناه میبرند. کتواک مدلینگ به این صورت است که مدلها با راه رفتن روی استیج به نمایش زندهی محصولات میپردازند و این کار را در حضور تولیدکنندگان، طراحان و صنعتگران زیادی انجام میدهند و در واقع از این طریق محصول را معرفی میکنند. معمولا 5 تا 7 جلسه کار با مربی کفایت میکند.

فرد به مرور انعطافپذیری بیشتری را تجربه میکند. فیبر به هضم غذا کمک میکند. تخم چیا، تخم کتان و جوانه گندم را برای تقویت فیبر بیشتر، به همین شکل کاملا پودر کنید. نکته دیگر برای افراد حرفهای، ارتقای قدرت بدنی، افزایش استقامت، افزایش دامنه حرکتی مفاصل و پیشگیری از آسیبدیدگی است. تحقیقات مختلف نشان دادهاند که هنگام مصرف این مکمل ممکن است میزان ورزش انجام شده در یک جلسه افزایش یابد. همین موضوع نشان میدهد که کدام عضلات در بدن شما ضعیف هستند و به تقویت نیاز دارند. در مدلینگ ایران، تنها آقایان و کودکان اجازهی فعالیت دارند و در حال حاضر فعالیت خانمها در مدلینگ غیر قانونی میباشد. البته بعضی عقیده دارند قویترین عضله گلوتئوس ماگزیموس در ناحیه باسن است. برای افزایش وزن و عضله سازی ، فیتنس یا بدنسازی ؟ ترکیب رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا و تمرینات قدرتی قدیمیترین، بهترین و تنها روش غیر دارویی برای رسیدن به هدف است. برنامه تمرینی فیتنس شامل ترکیب فاکتورهای مختلف آمادگی جسمانی مثل قدرت، انعطاف پذیری، توان، سرعت، استقامت عضلانی و استقامت قلبی- تنفسی می باشد و توسعه همه جانبه بدنی را به دنبال دارد.

بلکه تمامی فاکتورهای پایه آمادگی جسمانی مهم هستند و در طراحی جلسات تمرینی باید ترکیب این فاکتورها مورد توجه قرار گیرد. بسته به طراحی مربی یک جلسه تمرین بدنسازی ۴۵ الی ۹۰ دقیقه و یک جلسه تمرین فیتنس ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. کاهش حساسیت به انسولین, باعث تجمع چربی می شود. امروزه در کشورمان باشگاههای بسیاری با نام ترامپولین تاسیس شده اند که به آموزش ترامپولین یا همان Jumping Fitnes زیر نظر کمیته جامپینگ فیتنس کشورمان و با نظارت فدراسیون ورزش های همگانی مشغول هستند. عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی در ابتدای این نشست اظهار داشت: بایستی بیان دارم کشورمان در چه حوزه ای به غیر از ورزش توان ایستادن جز ده کشور برتر دنیا را دارد وبا چه هزینه ای به این مهم دست پیدا کرده است!