سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics
بارنامه ی این شرکت ها یک بارنامه مجزا بوده که به مشتریان یا SHIPPER ارسال می کنند. حمل کننده عمومی در مسیر پوششی خود خدمات حمل و نقل را به مشتریان ارائه می دهد. این حمل کننده کالای مشتریان را تا مقصد مورد نظر حمل کرده و مسئولیت حمل و نقل کالا و خود کالا را از زمان آغاز حمل تا تحویل در مقصد به عهده می گیرد. یکی دیگر از اصلاحات حمل دریایی پرکاربرد THROUGH CONTAINER SERVICE PORT می باشد که به بندر چند منظورهی کانتینری گفته می شود .
ترخیص کالا
بهعنوان مثال مالکی که کشتی خود را به شخصی اجاره سفری میدهد و در قرارداد خود را از برخی مسئولیتها مبرا میکند، حملکنندهی خصوصی میباشد. حملکنندگان بدون کشتی، به آن دسته از حملکنندگانی گفته میشود که بدون اینکه مالک کشتی باشند خدمات کشتیرانی را ارائه میدهند. درواقع این حملکنندگان به عنوان فرستندۀ کالا قسمتی از فضای کشتی را از یک کشتیرانی میخرند و سپس به عنوان حمل کننده در اختیار سایر خدمات گیرندگان قرار داده و آن را اجاره میدهند. در ازای حمل صورت گرفته هزینۀ حمل از مشتری (تجار و بازرگانان) دریافت میکنند. کسی است که در بندر تخلیه، کالا را از حملکنندهی دریایی، تحویل میگیرد. برخی از صاحبان کالا، این کار را، خود بهعهده میگیرند، و برخی دیگر، یک بارفرابر را، به این کار میگمارند.
مالکیت کانتینرها
به علاوه مدت حمل شامل زمانی است که مسافر از طریق آب از خشکی به کشتی یا بالعکس حمل شود. مشروط بر آنکه قیمت این حمل در بلیط منظور شده باشد و یا وسیله به کار برده شده برای حمل اضافی از طرف متصدی حمل در اختیار مسافر قرار گرفته باشد. فاس به معنی تحویل کنار کشتی است و تحت این مقررات تعهده فروشنده با گذاردن کالا کنار کشتی روي اسکله یا بارج به پایان میرسد. بدین مفهوم که خریدار تمام هزینهها و مسوولیتهاي خسارت یا فقدان را از زمان گذاشتن کالا کنار کشتی باید متحمل میشوند. باید توجه داشت که برخلاف مقرارت فوب این مقررات خریدار را موظف میکند تا تشریفات صادراتی کالا را انجام دهد. فعالیتهای فورواردی به فعالیتهایی گفته میشود که در آن دو طرف هماهنگیهایی را برای انتقال کالا انجام میدهند.
گیرندهی کالا میتواند خریدار، کارگزار یا نماینده https://transemartlogistics.com خریدار باشد. كشتيهاي خطوط، در بنادر تحت پوشش، هر دو عمل تخليه و بارگيري را، انجام ميدهند. دارا بودن طراحی که با پیش بینی بست هایی در گوشه ها باعث محفوظ و محکم نگاهداشتن و یا حمل و نقل آسان می گردد. ماهیت دائمی داشته و در نتیجه به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرد.
بر روي چنین بارنامهاي عبارت Shipped یا Board On قید می شود. دارای طراحی ویژه برای تسهیل حمل و نقل کالا از طریق یک نوع یا انواع حمل و نقل بدون بارگیری مجدد میان راهی باشد. ج) عرض اراضی ساحلی دریاچه رضاییه ۱۰۰۰ متر از آخرین حد پیشرفت آب در سال ۱۳۵۳ می باشد ، لجنزارهای متصل به این عرض و نمکزارها تا آخرین حد آنها جزو اراضی ساحلی مزبور محسوب می شود. به این معنا است که فرستندهی محموله میبایست به جز کرایهی حمل، هزینههای بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد، را عهده دار شود.
- فرستنده ی کالا شخصی است که کالای خود یا دیگران را برای شرکت حمل و نقل جهت حمل دریایی ارسال می کند.
- برخی از صاحبان کالا این کار را خود به عهده میگیرند و برخی دیگر یک بارفرابر را به این کار میگمارند.
- به بندری گفته میشود که عملیات حمل کانتینرهای پر، یا نیمهپر (LCL و FCL) در آنجا انجام میشود.
- پس از مطالعه اجمالی درخصوص انواع حمل و کانتینرهای کاربردی بهتر است آشنایی مختصری با مسیرهای حمل دریایی که کشتیها از طریق دریا یا اقیانوس آنها را می پیمایند، داشته باشیم.
- تغییر وسیلهی حمل، یا ترابری، این واژه، بهطور معمول به معنای تعویض کشتی در یک بندر میان راهی است و اغلب موجب ابهام و دردسر میشود.
- در ادامه مروری بر اصطلاحات خاص این حوزه میاندازیم تا به خوبی نسبت به این اصطلاحات شناخت پیدا کنید.