برای مثال، قرار دادن لینک در استوری یک اینفلوئنسر پرطرفدار و کلیک کاربران بر روی لینک، باعث دریافت بک لینک میشود. برای این کار تنها لازم است لینک صفحه ای از سایت خود را که با موضوع مورد بحث مشابه است را با انکر تکست مشخص در نظرات قرار دهید. با ین کار توانسته اید به صورت رایگان بک لینک برای وبسایت خود دریافت کنید. فقط مهم است که وبسایت مرجع که شما در تالار گفتگوی آن عضو هستید، از اعتبار دامنه بالایی برخوردار باشد.
- پس خودتان دست به کار شوید و با سرچ فارسی و انگلیسی، در هر دو زبان وبلاگ های فعال و حتی غیر فعال حوزه تخصصی کار خود را بیابید.
- اگر موضوع مقاله شما منحصر به فرد است، احتمال اینکه کسی با انکر تکست مربوط به آن موضوع به شما لینک بدهد، بسیار زیاد است.
- در نهایت داشتن یک جایگاه خوب در موتورهای جستجو به مخاطب این حس را می دهد که شما وبسایت بهترین بک لینک قابل اعتماد هستید.
- اگر شما هم به دنبال بالا رفتن رتبه سایت خود هستید بهتر است با توجه کسب و کاری که دارید در شبکه های اجتماعی مناسب با شغل و وب سایتتان عضو شوید.
- برای مثال اگر در صفحهای 10 لینک مختلف با تگ لینک Follow یا DoFollow وجود داشته باشد، ربات موظف است به همهی آنها سر بزند و آنها را وارسی کند.
- در این مقاله به طورکامل در رابطه با سئو خارجی صحبت می کنیم و چک لیست جامع سئو خارجی را ارائه می دهیم.
سئو آف پیج off-page یا سئوی خارجی سایت مه ویژن
ما پاسخ بسیاری از سوالاتمان را در شبکههای اجتماعی پیدا میکنیم. اما به این نکته توجه داشته باشید که شبکههای مجازی به عنوان یک فاکتور مستقیم در سئو محسوب نمیشوند. استفاده از بازاریابی محتوا به عنوان یک تاکتیک برای سئو خارجی شامل خلق محتواهای جذاب و درگیرکننده است که کار را برای تمرکز روی فاکتورهای آف پیج راحتتر میکند. معیار کلیدی دیگری از لینکسازی، موفقیت در تعداد لینک از دامنه اصلی سایتهایی است که به سایت شما داده میشود.
چرا سئو خارجی مهم است؟
این یک موتور موشک نیست که به ماه پرواز کند و نتایج شما را در یک هفته افزایش دهد. با این حال سئو اگر به درستی انجام شود، می توانند مدت طولانی تری باقی بماند. سئو همه چیز در مورد ایجاد یک نام تجاری در دراز مدت و در مقیاس برای دستیابی به مخاطبان بین المللی بزرگ در طول زمان است.
سئو داخلی سایت چیست؟
یکی دیگر از متداولترین راهکارهای سئو منفی، خرید بک لینک و ساخت شبکه بک لینک غیرطبیعی برای وبسایت رقیب است. در این روش، سایت رقیب شما با ایجاد بک لینکهای زیاد در سایتهای اسپم و با اعتبار پایین، به دنبال این است که گوگل سایت شما را به عنوان وبسایت خاطی و استفاده کردن از روشهای سئو کلاه سیاه جریمه کند. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی را می توان مهم ترین فعالیت برای بهینه سازی سایت یا سئو دانست. در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم تا با استفاده از آن ها به گوگل بفهمانید که سایتی محبوب دارید. بازاریابی محتوا، به عنوان یک تاکتیک لینک سازی در شبکه های اجتماعی و روابط عمومی بسیاری گره خورده است، همچنین به برندینگ شما کمک می کند. یکی از مهم ترین عوامل ایجاد سئو off-page، ایجاد پیوند و ارتباط با وب سایت های با کیفیت و قابل اعتماد است.
- به عنوان رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو ، به رتبه بندی فکر کنید.
- به ویژه برای کسب کارهایی که تازه کا خود را شروع کردهاند، توسعه برند از سئوی داخلی زمان بر خواهد بود.
- GMB که مخفف GOOGLE MY BUSINESS است به شما کمک می کند تا صفحه شما در صفحه نتایج جستجو گوگل دیده شود.
- سئو داخلی که شامل فعالیتها داخل سایت است، سئو خارجی که شامل فعالیت های خارج از وب سایت است و سئو فنی که وب سایت را به لحاظ فنی و تکنیکال بهبود می بخشد.
سئو خارجی یا آف پیج چیزی بیشتر از لینک سازی خارجی یا همان بک لینک است. هدف شما از سئو خارجی باید تبدیل شدن به یک برند در حوزه ی فعالیت خود باشد. تمام فعالیت های انجام شده در سئو خارجی با تمرکز بر افزایش اعتبار وب سایت و در نتیجه بهبود رتبه ی آن در نتایج جستجو گوگل انجام می شود.
- همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، ahrefs.com دارای 4/11 میلیون بک لینک از 31/2 هزار Referring Domain است.
- استفاده از پادکست می تواند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا عمل کند، به خصوص اگر هنوز رقیبان شما از این ابزار هنوز استفاده نمی کنند.
- تمام فعالیت های انجام شده در سئو خارجی با تمرکز بر افزایش اعتبار وب سایت و در نتیجه بهبود رتبه ی آن در نتایج جستجو گوگل انجام می شود.
- اما در صورتی که روش کار آن را بلد باشید می توانید آن را به سئو کلاه خاکستری تبدیل کنید.
- معمولاً صاحبان وب سایت ها انجام مقدمات اولیه جهت آماده سازی وب سایت برای لینک سازی را نادیده می گیرند.